شناخت انواع استیل 316 و304

لوله ها و اتصالات استیل

شناخت انواع استیل 316 و304

۲۱ بازديد



هنگامی که سازندگان سیستم های لوله کشی فرآیندی را می سازند یا توسعه می دهند، آنها طیف وسیعی از گزینه های مواد را برای انتخاب دارند.در این سایت اطلاعات جامع تری در مورد استیل 316 داده شده است استیل ضد زنگ - و به ویژه فرمول های سری 300 - یک انتخاب محبوب برای طیف گسترده ای از کاربردهای لوله کشی است. فرمول های استیل ضد زنگ 304، 316 و 316L رایج ترین مواردی هستند که مشخص می شوند. آنها ترکیب مناسبی از استحکام، جوش پذیری، مقاومت در برابر خوردگی و هزینه اقتصادی را دارند.
اما کدام یک از اینها برای برنامه شما انتخاب مناسبی است؟ همانطور که در زیر توضیح می دهیم، سیستم های لوله کشی زمانی بهترین عملکرد را دارند که موادی که از آنها ساخته شده اند با فرآیندهایی که پشتیبانی می کنند مطابقت داشته باشد.

خواص استیل ضد زنگ 304 در مقابل 316 در مقابل 316L

فرمول های استیل ضد زنگ 304، 316 و 316L آستنیتی هستند، اصطلاحی که ساختار کریستالی فولاد را طبقه بندی می کند. این ساختار از طریق عملیات حرارتی در دماهای بسیار بالا و به دنبال آن کوئنچ به دست می‌آید - یک فرآیند خنک‌کننده سریع که ویژگی‌های ساختاری را در جای خود قفل می‌کند. فرمول های آستنیتی قوی تر از فولادهای مارتنزیتی یا فریتی هستند. فولادهای فریتی مغناطیسی هستند، محتوای کربن پایینی دارند و مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارند.

استحکام استیل ضد زنگ سری 300، 304، 316، 316L

استیل ضد زنگ 304 رایج ترین فرمول ضد زنگ در بین کاربردهای صنعتی و مصرف کننده است. با آلیاژهای کروم و نیکل، 304 در برابر بسیاری از حملات خوردگی مقاوم است. همچنین در طیف گسترده‌ای از کاربردها محبوب است زیرا به آنیل پس از جوش (فرایند گرم کردن مجدد و خنک‌کننده آهسته که استرس فلزات را پس از قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد کاهش می‌دهد) مورد نیاز نیست.استیل ضد زنگ 316 از نظر شیمی مشابه 304 است اما شامل مولیبدن نیز می شود. این افزودنی باعث می شود که در برابر خوردگی بسیار مقاوم تر باشد. مانند 304، فرمول 316 نیازی به بازپخت پس از جوش ندارد.استیل ضد زنگ 316L تقریباً مشابه 316 است. تنها تفاوت در محتوای کربن است. محتوای کربن کمتر 316L حتی مقاومت در برابر خوردگی بهتری نسبت به 316 ایجاد می کند. 316L نیازی به بازپخت پس از جوش ندارد.

مقاومت در برابر خوردگی استیل ضد زنگ سری 300، 304، 316، 316L

انتخاب استیل ضد زنگ سری 300 در لوله کشی فرآیند

برخی از فرآیندهای تولید دارای الزامات دقیق تمیزی و خلوص هستند که نوع لوله‌کشی قابل استفاده را دیکته می‌کنند.ین مورد در فرآیندهای دارویی با خلوص بالا بهداشتی یا تولید نیمه هادی است. در محیط های دارویی، لوله های فرآیند باید پس از ساخت هر دسته کاملاً تمیز شوند. استیل ضد زنگ 316L برقی در این تنظیمات ترجیح داده می شود. پولیش الکتریکی سطح بسیار صاف تری را با کاهش خطر به دام افتادن مواد باقیمانده از دسته های قبلی در طول تمیز کردن تولید می کند.316L برقی نیز در تولید نیمه هادی ها ترجیح داده می شود، اما به دلیل دیگری. لوله های نیمه هادی تمیز نمی شوند. در عوض، این سیستم ها برای مدت زمان طولانی بسته می مانند تا از خلوص فرآیند تولید محافظت کنند. لوله‌های استیل ضد زنگ 316 لیتری صاف و مقاوم در برابر خوردگی، خلوص گازی را که از آن عبور می‌کند، حفظ می‌کند و در عین حال مناطق گیرافتاده برای جمع‌آوری ذرات را حذف می‌کند.

موارد استفاده از استیل ضد زنگ سری 300، 304، 316، 316L

استیل های 304 و 316 در کاربردهایی مشخص می شوند که مقاومت در برابر خوردگی و خلوص محصول هنوز مهم هستند، اما فاقد الزامات سختگیرانه موجود در تولید داروسازی، نیمه هادی یا هوافضا هستند. محصولات آرایشی و بهداشتی و فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی نمونه هایی هستند.در حالی که استیل های زنگ نزن سری 300 بسیار محبوب هستند، برای همه کاربردهای لوله کشی فرآیندی مناسب نیستند. به عنوان مثال، حتی اگر در برابر خوردگی مقاوم هستند، فرمول های سری 300 در حضور کلرید ها عملکرد خوبی ندارند. استیل هایی با غلظت های بسیار بالاتر از آلیاژهایی مانند مولیبدن، کروم و نیکل در این سناریوها ترجیح داده می شوند.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.